Hírek
Szupermini (U-8)
Mini (U-10)

Újabb szakmai előadást tartott a szegedi és környékbeli jégkorongos szakembereknek Marius Gliga mentoredző. A téma ezúttal az U8-as és U10-es korosztály számára legmegfelelőbb oktatási módszerek használata volt. Az előadást a román szakember foglalta össze honlapunk kérésére.

Ha nem akarsz lemaradni a szegedi hoki és a Goodwill Pharma Szegedi Vízmű híreiről, kövess minket a Facebookon és az Instagramon!

– Az előző szeminárium témáját folytattuk. Akkor az életkorhoz igazított edzésmódszerek alkalmazásáról beszélgettünk, most ezt szűkítettük le az U8-as és U10-es korosztályra. A kanadai Don MacAdam legutóbbi látogatása után ezúttal is lett volna vendégem a finn mentoredző, Timo Tuomi személyében, ám sajnos az utolsó pillanatban le kellett mondania a szegedi utat, így az előadását későbbre halasztottuk – kezdte a beszámolót Marius Gliga, majd a részletekbe is belement.

– A szemináriumon átvettük azokat a képességeket, amelyeket az ezekbe a korosztályokba tartozó játékosok megtanulhatnak. Ehhez hozzátartozik, hogy a jégkoronghoz bizonyos szintű erőnléti felkészültségre is szükség van. A sportolók hosszú távú fejlődését tekintve vannak életkorhoz kötődő fizikai készségek, például a koordináció, az egyensúly vagy a gyorsaság szempontjából, szükség van azon részekkel való törődésre, amelyek csak ebben a korban fejleszthetők. Ezért beszéltem a jégen kívüli gyakorlatok fontosságáról, amelyek hatása visszaköszön majd a pályán is.

– Szeretnénk fejleszteni játékosaink jégkoronghoz kapcsolódó érzékét, lehetőséget adni nekik arra, hogy később teljes tudásukat kiaknázzák a korcsolyázási, botkezelési és lövési képességeik felhasználásával, mindezt a csapat érdekében. A játékérzék a más sportágaknál használt motoros képességeken keresztül eredményesen fejleszthető, különösen a labdajátékok révén. Ez a folyamat a jégen folytatódik, ahol a hokis készségek fejlesztése mellett a kis területen való játékokra összpontosítunk, így a gyerekeknek több esélyük lehet koronggal korcsolyázni, passzolni vagy lőni versenyhelyzetben. Végül meg kell oldaniuk csapatszintű kihívásokat, amelyek fejlesztik helyzetfelismerési és döntéshozatali képességeiket. Nincs annál jobb, amikor játszva tanulhatnak, ráadásul ilyenkor hatékonyabb is a fejlődési folyamat.

– A fentiek mellett az előadáson megemlítettük a tudatos idénytervezés és a játékosok folyamatos kiértékelésének fontosságát a hatékonyabb tanítási folyamat érdekében. Ezúttal tizenegy edző volt a szemináriumon a szegedi és a környékbeli klubokból, Kiskőrösről, Kecskemétről, Makóról, akik interaktív elméleti foglalkozáson és jeges gyakorlatokon vettek részt harmincöt játékos és öt kapus közreműködésével az említett korosztályokból. Büszke vagyok edzőink eredményeire, többségük nagyszerű munkát végez Szegeden – értékelt Gliga.